Problem sprzątania w hotelu i sposoby jego rozwiązania

Sprzątanie w hotelu jest jednym z najważniejszych zadań, które muszą zostać uregulowane przez właściciela danej placówki. Ma to ogromne znaczenie nie tylko ze względów sanitarnych, ale i dlatego, że w innych okolicznościach cierpi na tym estetyka placówki. Jak jednak radzić sobie z tym wymogiem, gdy hotel jest niewielki, a personelu jest zbyt mało?

Jak sprzątać – najczęściej stosowane rozwiązania

W hotelu zwykle wyznaczona jest osoba lub grupa osób odpowiedzialnych za utrzymanie go w porządku. Idealną opcją jest zatrudnienie pokojowej, której można byłoby powierzyć jedynie to zadanie, doświadczenie podpowiada jednak, że na taki krok mogą pozwolić sobie jedynie największe podmioty. W tych mniejszych zwykle sprzątanie jest tylko jednym z wielu obowiązków spadających na barki portiera, osoby zajmującej się obsługą hotelowej kuchni, a nawet – osoby wykonującej czynności administracyjne. Nawet, jeśli w teorii taki podział obowiązków sprawdza się dobrze, w praktyce często nie przynosi spodziewanych rezultatów. Osoby, które sprzątają tylko w ramach dodatkowego zajęcia nie wywiązują się najlepiej z tego zadania. Nie dzieje się tak zresztą z czystej niechęci do utrzymywania hotelu w porządku, ale przede wszystkim dlatego, że nigdy nie ma wystarczająco wiele czasu na doprowadzenie pokoju do idealnego stanu, bo inne zobowiązania są ważniejsze lub bardziej angażujące.

Sposoby na rozwiązanie problemu

Najbardziej oczywistym rozwiązaniem problemu, jaki generuje Sprzątanie w hotelu, wydaje się zatrudnienie osoby, która będzie wywiązywać się tylko z tego zadania. Jak już jednak wspomniano, utrzymywanie pokojowej na etacie generuje duże koszty. Co więcej, należy liczyć się z sytuacjami losowymi i chorobami, które sprawią, że i tak będzie nieobecna. Niedoskonałość tej propozycji sprawia, że coraz częściej wspomina się także o innych opcją. Jedną z najciekawszych wydaje się powierzenie sprzątania w hotelu firmie zewnętrznej, która będzie troszczyć się nie tylko o zapewnienie pracowników świadczących usługi na wysokim poziomie, ale również o odpowiednie środki czystości oraz sprzęt.

admin